Tudományos háttérrel megalapozott tippek, receptek és praktikák teljes értékű növényi táplálkozás követőinek

Hogyan vágj bele a teljes értékű növényi táplálkozásba? Vegyél fel (még) egészségesebb szokásokat!

Tartalomjegyzék

Kipróbálnád, de túl nagy változás lenne hirtelen mindent felrúgni? Szeretnél tenni az egészségedért, de nem állsz készen arra, hogy bármiről is lemondj? Tiltások helyett ajánlások érdekelnek inkább?

Íme pár olyan szokás, amit hozzáadhatsz az eddigiekhez:

  1. Egyél meg minden nap egy jókora adag salátát!

Legyen benne sok leveles zöldség, keresztes virágú növény és sokféle szín. Az adag pedig tényleg legyen jókora, a legnagyobb tányérodat vedd elő. Ha nem megy egyszerre, tedd el későbbre. Nekem majdnem mindig van a konyhapulton egy teáscsészében egy kis maradék saláta, amit lehet csipegetni, ha céltalanul bolyonganék a hűtő környékén. A tegnapi mix lilakáposztából, reszelt répából, fejessalátából és újhagymából állt.

  1. Fogyassz el naponta legalább 150 g főtt hüvelyest!

Tégy próbát a különféle babokkal, lencsékkel, borsókkal. Elkészítésükkel kapcsolatban bővebb információkat találsz az oldalunkon.

  1. Minden nap készíts magadnak egy adag párolt leveles zöldséget! Fogyassz keresztes virágúakat, nyers hagymát, tormát vagy retket!

Vegyél spenótot, mángoldot, kelkáposztát, fodros kelt, kelbimbót. A kelbimbó nagyon finom vékony csíkokra vágva, kevés vízben megpárolva, pár csepp citromlével ízesítve.

  1. Fogyassz el naponta legalább három adag gyümölcsöt, ebből az egyik legyen bogyós gyümölcsöt!

Zabkása díszeként vagy gyömülcssalátában finom reggeli vagy desszert, egy kis úti dobozban pedig hosszú utazások vagy unalmas előadások során is hű társunk lehet egy-két adag gyümölcs. Bátrabban kísérletezhetnek extrém nagy adagokkal is!

  1. Igyál sok vizet, és próbáld ki a zöld teát!

A folyadékpótlás fontos, de ezt úgyis tudod…

  1. Mozogj!

Mindegy mit, minél több, annál jobb. Ha társad is akad hozzá, az pedig egyszerűen mesés! Mi a magunk részéről a súlyzós edzések, a hosszú erdei séták és a csikung szerelmesei vagyunk.

  1. Meditálj!

A nyugati civilizációkban rengetegen szednek gyógyszereket és nagyon kevesen meditálnak. Tegyünk azért, hogy ez változzon!

Ha inzulinrezisztenciával vágsz bele, ez a cikk is érdekelni fog.

 

Megosztás:
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: email
Email
Témánál vagyunk
Ezek is tetszhetnek még
teljes értékű snickers szelet

Ez amolyan igazán finom, megalkuvás nélküli sütemény. Cserébe elég kalóriadús, úgyhogy óvatosan az élvezetekkel. Az étcsokoládé “sárga lámpás” élelmiszer! Az eredeti recept Steiner Kristóf szakácskönyvéből