Tények a valóban egészséges életmódról és táplálkozásról - tudnivalók és praktikák

Honnan tudom, hogy nincs megfelelő állapotban a bélmikrobiomom?

Tartalomjegyzék

Kezdjünk el beszélni a mikrobiomról, mert a következő évek erről fognak szólni. Amikor az alfára és az omegára, mint a mindenség kezdetére és a végére gondolok, azonnal a szervezetünkkel szimbiózisban élő parányi élőlények jutnak eszembe, akik benépesítik az egész emésztőrendszerünket, bőrünket, szemünket, nemi szerveinket.

Ugyanis a legtöbb ma ismert betegség kialakulásában e  parányi élőlényeknek jut kulcsszerep. Ezért a gyógyulásnak is sarkalatos pontja a mikrobiom (a velünk élő mikrobióták) egyensúlyának helyreállítása.

Ugyanakkor belső élővilágod összetétele olyan sajátos jellemződ, mint az ujjlenyomatod.

Honnan tudom, hogy nincs megfelelő állapotban a bélmikrobiomom?

A közhiedelemmel ellentétben ez a rendszer nem reagál könnyen egy-egy célzott táplálékkiegészítőre, probiotikumra.  A ma népszerű étrendek pedig mindenki számára követendő, egységes irányelveket céloznak elő. Ezek még a tünetek enyhülése mellett is tovább ronthatnak az állapotunkon, hiszen a könnyen emészthető ételek azokat a bélbaktériumokat táplálhatják leginkább, akik a felszín alatt okoznak károkat.

A mikrobiomoddal való törődés teljesen egyéni megközelítést igényel. Ennek első lépése annak feltérképezése hogy mi a helyzet “odabent”.

Honnan tudom, hogy beleim mikrovilága megbetegít? Melyek a leggyakoribb jelei a mikrobiom egyensúlya felborulásának?

  • fáradtság, levertség, motivációhiány,
  • ingerültség,
  • nehéz koncentráció, figyelemzavar,
  • csillapíthatatlan étvágy, zsíros vagy édes ételek utáni ellenállhatatlan vágy,
  • emésztési nehézségek (gyomorégés, csuklás, reflux, puffadás, görcsök, pontszerű/éles fájdalmak, fekély, émelygés, hasmenés, székrekedés, nyálkás széklet),
  • ételallergiák, ételintolerancia (cöliákia, glutén-, laktózérzékenység, mogyoró-, szója, tojás, gyümölcs, nikkel allergia, stb.),
  • kiütések, viszketés, “megmagyarázhatatlan eredetű” bőrproblémák,
  • hisztamin intolerancia,
  • felszívódási zavarok (vashiány, fehérjehiány),
  • gyakori légúti fertőzések,
  • IBS, SIBO,
  • gyakori felfázás, vesekő,
  • gombás fertőzések,
  • epekő,
  • chron-betegség, collitis ulcerosa, aranyér, polip, vastagbélrák,
  • vakbélgyulladás,
  • túlsúly, hastájékon lerakódó zsír,
  • inzulinrezisztencia/cukorbetegség,
  • “mellékvese kimerültség”
  • hormonális, menstruációs zavarok (endometriózis, PCOS, rák),
  • megemelkedett koleszterinszint,
  • magas vérnyomás, szív- és érrendszeri megbetegedések,
  • mentális panaszok (szorongás, depresszió, kényszerbetegség, mánia),
  • neurológiai megbetegedések (autizmus, ADHD, Alzheimer-kór, Parkinson-kór, skizofrénia),
  • autoimmun betegségek.

Ha a listáról több pont is igaz rád, itt az ideje, hogy nagyobb figyelmet szentelj szervezeted kis barátainak és úgy alakítsd át életmódodat, hogy az igazán hűségesek kerüljenek túlsúlyba.

Ha nem akarsz lemaradni a hasznos tippekről, iratkozz fel a hírlevélre!

Megosztás:
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: email
Email
Témánál vagyunk
Ezek is tetszhetnek még
pesto (téné, vegán)

Hozzzávalók: Egy marék kesudiò Fél marék fenyőmag Egy csokor bazsalikomlevél 3 gerezd fokhagyma, apròra vàgva 1 ek sörélesztőpehely Sò, bors Pàr ek víz (a legjobb,

karfiolvaj (téné, vegán)

Persze nem lesz vaj ízű. Karfiol ízű lesz. Viszont nagyon finom. 200 g főtt karfiol 1 ek főzővíz 2 ek növényi tej 1 gerezd fokhagyma,

Növényi étrend pajzsmirigy panaszok esetén

Egyre többen nyitottak a növényi alapú étrend iránt, ugyanakkor nem árt tudni, hogy bizonyos betegségek esetén némi finomhangolásra lehet szükség. A teljes értékű növények antioxidáns-,