Tudományos háttérrel megalapozott tippek, receptek és praktikák teljes értékű növényi táplálkozás követőinek

Pogácsa

Tartalomjegyzék

A pogácsát teljes értékűen is el lehet készíteni porhanyósra, kívül ropogósra, belül foszlósra. Fehér liszt, cukor és zsiradék nélkül. Az állagot a főtt burgonya és a dupla kelesztés biztosítja, és akár maradék krumplipürét is fel lehet hozzá használni. A füstölt sajtra, töpörtyűre emlékeztető ízt pedig egy kevés füstölt tofu biztosítja. Az étrenddel ismerkedők a liszthez még keverhetnek egyharmad/egynegyed rész fehér lisztet is.

Két tepsihez kell (40-50 db):

fél kg teljes  kiőrlésű búzaliszt

200 g főtt burgonya, áttörve, kihűtve

fél kocka (2,5 dkg) friss élesztő (vagy egy csomag porélesztő)

másfél dl növényi tej (plussz fél dl a kenéshez)

egy ek. só

200 g füstölt tofu (lereszelve)

  1. Az élesztőt keverjük el a langyosra melegített, egy ek. liszttel elkevert növényi tejjel, és várjuk meg, amíg felfut, azaz habos lesz a teteje és megcsapja az orrunkat az élesztő jellegzetes illata.
  2. Adjunk minden hozzávalót dagasztógép táljába és dolgoztassunk mindent alaposan össze. A masszának össze kell állnia, de nem szabad száraznak lennie (ragadhat a kezünkhöz egy csöppet, de az edény falától el kell válnia).
  3. Ezután meleg helyen legalább egy órát, vagy a hűtőben egész éjszakán át keleszthetjük. Ha legalább kétszeresére dagadt, gyúrjuk át még egyszer jó alaposan, és kelesszük megint fél órát, ha hűtőből vettük ki, akkor legalább egy órát, míg tapintásra is felveszi a szoba hőmérsékletét.
  4. Nyújtsuk ki a tésztát lisztezett deszkán kb. fél cm vastagra és szaggassunk belőle pogácsaszaggatóval kicsi pogácsákat. A pogik tetejét késsel bevagdoshatjuk, és a maradék növényi tejjel megkenegethetjük.
  5. Közepesen meleg (hőlégkeveréses 160 fok, sima 180 fok) sütőben 20-30 perc alatt barnára sütjük. Nem árt egy darabot ketté vágni, és ellenőrizni, jól megsült-e, mivel a teljes kiőrlésű liszt miatt nem emelkedik olyan magasra a pogácsa, több nedvességet vesz fel és így lassabban sül meg.

 

Pogácsa

A pogácsát teljes értékűen is el lehet készíteni porhanyósra, kívül ropogósra, belül foszlósra. Fehér liszt, cukor és zsiradék nélkül. Az állagot a főtt

Preparation Time: PT

Cooking Time: PT

Total Time: PT

Recipe Ingredients:

Megosztás:
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: email
Email
Témánál vagyunk
Ezek is tetszhetnek még
reggeli zabtál
Reggeli zabtál minden földi jóval

A teljes értékű táplálkozás akkor egészséges, ha naponta elfogyasztjuk az alapvető fontosságú alapanyagokat. A reggeli kiváló lehetőség ennek elkezdésére. Amennyiben zabra esik a választásunk, már

teljes értékű növényi táplálkozás
Mintaétrend – az első három nap

Az alábbi étrenddel szeretnénk egy útmutatót nyújtani ahhoz, hogy hogyan kell összeállítani egy étrendet.   nap Reggeli: „overnight oats” (100 g zab előző este beáztatva,